Muškárenie na Slovensku

Rubrika práve na rybách

Aktuálne pri vode
  • ceskie pridal/a nový príspevok

Binderova hať [2-0510-2-1] Keď som bol na tomto mieste pred rokmi prvý raz, hneď som sa cítil ako na Aljaške. Až som kamarátovi ukázal fotky, on zas tipoval Nový Zéland. To sme ešte nevedeli, že toto miesto (oficiálne Binderov prah) má naozaj prezývku „Aljaška“… V našich pomeroch mi tu Dunaj pripomína Belú v mierke 100:1 – rozvetvené koryto s množstvom prúdov a jám. Bohužiaľ, môj 2×2 hodinový ichtyo prieskum strímrom žiadnu rybu neodhalil… Možno by však obe vychádzky pri zacielení na podustvu/mrenu dopadli ináč.

Dunaj č. 3 – OR horná inundácia [2-0560-1-1] Vybehol som poobede na 2 hodinky pozrieť už zimne čistý Dunaj. Rozmohl se nám tady takový nešvar… dnes boli v Dobrohošti až tri loďky, z toho dve motorové. Naozaj je pri prívlači na 20 metrov širokom a 2 metre hlbokom toku nutná loď? Aktivita napriek/kvôli peknému, teplému počasiu slabá, takže aj dve belice dravé a ostriežik potešili…

• ceskie pridal/a nový príspevok

Hron č. 6b (H) [3-1070-2-4] Dnes bláznivé aprílove októbrové počasie. Hron napriek prehánkam a vyššej vode len jemnučko prifarbený, silný vietor však potrhal moje ambície chytať na speyku rovnako ako el. vedenia v Žiari, tak som aspoň otestoval novú scandi (?) lajnu (Rio InTouch Switch Chucker 465 gr.). Keď rozfúkalo dažďové mraky, slnko pálilo s takou intenzitou, že pri sledovaní šnúry nepomáhali ani slnečné okuliare… Ale pár jalcov a PD sa podarilo, takže deň dobrý, žiarske CHaPko opäť nesklamalo.

• ajko changed their profile picture

• ceskie pridal/a nový príspevok

Malý Dunaj [1-0370-1-1] Vzhľadom na počasie dobrá akvitiva, ale všetky väčšie ryby akoby zmizli. Zubáčov a ostriežov dosť, ale len malé a ešte menšie. Po rezignácií na dravce som začal kaprovať, ale narazil som na známy problém – ak aj zapriahnem riečnu formu kapra nad 3 kg, v zarastenom teréne pri extrémnom nápore buď (1) sa ryba vyreže zo záseku (2) vystrie sa hák (3) ryba vbehne do konárov a rupne nadväzec (4) rupne prút. Dnes to bolo 1. a 3. …

Hron č. 6 (H) [3-1070-2-1] Vraj posledný letný-jesenný deň, tak voľba padla na dolný-horný Hron. Ranná hmla sa držala skoro až do 11tej, potom na chvíľu slniečko – keď začali byť aj ryby aktívne – a krátko nato začalo fučať. Prekvapila ma obrovská podustva, ktorá pošla buď na starobu, alebo (?podľa brucha?) na vodniatieľku. Podarilo sa pár dúhačikov na skagit, zahliadol som dokonca čopotáka. Pred večerom som našiel zbierajúce jalce, ale už sa mi nechcelo merať cestu pre prútik na sušenie k autu a späť…

• ajko pridal/a nový príspevok

Malý Dunaj [ 1-0370-1-1] Krásne divoké miesto som našiel. Tušil som, že tam niekde v spleti stromov bude. Nahadzovanie o nervy, ale predsa len niečo bolo. Na zaťaženú nymfu tento krásavec. Ale nabudúce tam skočím radšej s plavačkou 🙂

• ceskie replied

Tak toto už naozaj netuším, kde na MD je… Krásne ako Klátovské rameno. Červenka luxusná. Plavačku by bol hriech takto na jeseň vyťahovať, už to bude až do príchodu zimy len lepšie a lepšie 😛

• ajko replied

Je to strašne blizko, blizšie nez Nova Dedinka 🙂 Inak, ty si taky zrucny macher, velmi by som ocenil nejake videjka, ako vlastne pritahovat, lebo to iba tak placam ako som sa naucil pri vlaceni mikrotwistrov. Doteraz sa mi nezdalo, ze by mi ryba zabrala pri splavovani, vzdy iba pri pritahovani.

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Hron č. 6 [3-1070-2-1] Počasie pripomína leto, ale dni sa nemilosrdne skracujú, za chvíľu to ešte „dorazí“ zimný čas. Horný Hron je prakticky bez vody, tak sme sa opäť povenovali jeho „kaprovému“ úseku, kde je inak vody zas až príliš…

• ajko pridal/a nový príspevok dozadu

Malý Dunaj [ 1-0370-1-1] Rybačka Stále len skúšam, učím sa a zatiaľ mi funguje iba taký kúsok tejto vody. Jeden jalček asi 15 cm, jedna belička asi 10 cm a tieto dva väčšie kúsky – jalček a ostriež. Ale niekde tam na mňa čakajú aj väčšie 🙂

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Vydrica [1-1460-4-1] Po veľmi slabých troch aprílových vychádzkach som nemal žiadne očakávania, avšak prvého čopotáka som lapil prakticky hneď zo zastávky na prvý náhod. Celkovo za 3 hodiny 16 rýb, z toho väčšina na sucho. Prekvapil pekný potočák (~30), ktorého som po analýze už považoval za skalu (…), následne sa aj po vyplašení (foto) predsalen nechal prehovoriť a… vypol sa…

Hron č. 7a (H) [3-1080-2-1] Hron bol pre mňa vždy tajomná rieka, ktorá však za nízkeho stavu pôsobí trochu prístupnejšie. Popri sušeniu som opäť najmä strímroval (~10 cm) a udržal som si stále čisté hlavátkové konto, čo ma len potvrdilo v názore, že zvýšenie povolenej veľkosti strímra z 5 na 10 cm od budúceho roka k žiadnemu cielenému neželanému hlavátkovaniu asi nepovedie… Pstruhom a väčším jalcom sa zato väčší strímer páči veľmi.

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Malý Dunaj č. 6 [1-0370-1-1] Svojou prítomnosťou som včera potešil najmä komáre, našťastie, rýchlo som našiel gigantického jalca ~60 cm, ktorý nie zbieral – on žral ako šialený. Na niekoľký náhod popod vetvy zmizla v krúžku aj moja mucha, avšak zásek nesadol. Na prekvapenie, jalčisko len urobil protestné kolečko po tôni a pokračoval vo futrovaní. Behom ďaľších 15 minút som vystriedal snáď 10 vzorov, avšak ryba už len 3x vystúpala bez záberu… Dnes som bol jalce pozrieť opäť, ale nezbieral ani jeden. Našiel som však jedného zaparkovaného pod brehom a následne ho aj vyhádzal na sucho.

• ajko replied dozadu

To nevyzera na hlavny tok, zeby kanal pri Biskupickom ramene pri Slovnafte? BTW, otazka – v lete si chytal na plazi za Ekonomickou v Petrzke. Bol som pozriet bez vybavy, plytka voda je tam, oplati sa? 🙂 Dik

• ceskie replied dozadu

To si necham pre seba, najma, ak nie je problem tento MD potocik najst aj bez toho 😛 K tomu petrzalskemu Dunaju, urcite oplati. Bolo tam mnozstvo bolenov, hlavne malych, ale aj cez 50 sa ukazovali. V uplne plytkej (20 – 40 cm), ale aj dost cistej vode (dnes je Dunaj stale vcelku dost zafarbeny). Kazdopadne, na Dunaji staci najst nejake plytciny alebo prudiky pri brehu a AK su tam rybky, budu tam na 100% aj bolene. Vtedy dokonca ani nebuchali, ale motali sa tam a dali sa chytit i tak.

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Váh č. 8 (H) [2-4430-2-1] Na dolnom Váhu začína opäť vrieť voda, bohužiaľ nie metaforicky aktivitou rýb, ale teplotou… Dravce má zmysel skúšať doobeda a potom až večer. Hluchý čas som skúšal vyplniť podustvovaním – avšak z niekoľko desaťkusového hejna som za 3 hodiny premenil len jeden z troch záberov. Ak sa podustva pasie na zelenine, nepoznám spôsob, ako ju loviť efektívne. Ich čas príde (snáď) už s príchodom jesene…

Dunaj č. 3/P. priesakový kanál [2-0600-1-1] Po zlomení vlastnej #4ky mi ležala už pár týždňov doma nevyskúšaná #4 WFka od Scientific Anglers. Našťastie sa našla dobrá duša, ktorá mi požičala prút, ktorý ju dokáže oceniť… SA robia šnúry trošku tvrdšie, čím sú perfektné. Pri náhode vydáva pískavý zvuk ako Porsche v 8 tis. otáčkach… A teraz k rybám. V sobotu na celom Dunaji 3 viac rybárov, ako rýb. Tak som si po hodnej chvíli našiel na večer neobsadený flek na priesakáči a chytil pár ostriežov, červeničiek a šťučku… Je pekné vidieť – po hluchých rokoch – opäť relatívny dostatok ostriežov na Dunaji…

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Priesakový kanál [2-0600-1-1] Aj keď sa voda sypala a piesok lial, predsa sa našlo miesto s krišťáľovo čistou vodou, kde rybky zbierajú a brodiť sa dá bez problémov…

Vydrica/Stupavský potok [1-1460-4-1] Kto by chcel na sklonku pstruhovej sezóny utiecť pred veľkou vodou na nejaký pstruhový potôčik, minimálne na Západnom Slovensku to je utópia. Takže buď zveráčik, alebo nejaký muškársky stoják…

• ajko pridal/a nový príspevok dozadu

Malý Dunaj – kanál Rybačka Konecne som si pri BA vytipoval flek, kde som chytil prve vacsie rybky. Dvaja bolenici – jeden na suchu, druhy na nymfu. Vzdy som mal rad male vody 🙂

• ceskie replied dozadu

Pekné rybky! Neviem, čo je to za kanál, ale určite by sa oplatilo pozrieť aj sútok, keď im už tak chutí :)… Už sa pomaly blíži jeseň, s ochladením budú papať len viac, a aj podstatne väčšie…

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Váh č. 18 C [3-4691-6-4] Na Jambo som sa povenoval so strímrom tiež najmä rýchlym prúdikom a kaskádam. Ťažko povedať, či sa darilo – v rýchlej vode mi padlo možno až 2/3 zapriahnutých rýb (!), tých zdolaných však stále bolo viac ako dosť. Do jamy som oprášil starý 1.6 m #4/5 prútik a krajšie sušenie som dlho nezažil – vďaka krátkej dĺžke bola mucha okamžite suchá a každú rybu som cítil doslova až v ruke…

Váh č. 19 B [3-4701-4-4] Rybiek za ostatné 2 dni celkovo pomenej, ale ak sa objavila neprechytaná – nepodupaná jamka, zadarili sa razom aj 3-4 kusy, ktoré všetko kompenzovali. Plodné boli najmä prúdivé, plytšie hrany a podomleté brehy, hlboké jamy (Lipt. Teplá, Ivachnová, …) skôr menej. Vždy som chcel začať strímrom a okolo obeda prehodiť na krátku nymfu, ale cítiť riadnu šupu do prúta pri útoku na strímer buduje závislosť…

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Turiec č. 1 (H) [3-4430-6-1] Po dlho ohlasovaných dažďoch už od skorého rána lialo ako v sprche (25 mm). K vode som sa dostal o 7:20, k prekvapeniu, úplne čistej. Nadšenie nevydržalo dlho, do polhodiny prišla prívalová vlna a o 9tej už nebolo vidieť na topánky, čo znamenalo koniec… Napriek tomu mi vybehol k strímru jeden čopotáčik ~40