Muškárenie na Slovensku

Rubrika práve na rybách

Aktuálne pri vode
  • ceskie pridal/a nový príspevok

Tak ja už len doplním, boli sme na ‚de iure‘ súkromnej vode, ‚de facto‘ CHaP revíry (všetky ryby musia späť do vody, čiže sprosté nie sú, len ich je o čosi viac). Na porovnanie, prívlačiari chytili počas našej prítomnosti (13.30 – 17.30) ZERO 😛

• Samael napísal komentár

Nádherná je tá šťuka a čo robila na tom šestkovom prúte to bolo niečo. Taký adrenalín zažiť je super.

• ceskie napísal komentár

To áno, hlavne kvôli tej 0.10 šnúrke som si vôbec nebol istý, ako to dopadne… Pre takéto momenty asi predsalen kúpim GOPROčku 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok

Ja a Ceskie sme dnes boli vyskúšať podráždiť šťuky na streamer. Vychádzka dopadla nadmieru dobre, keďže sme boli na novom mieste a neovládali sme miestne podmienky. Každý chytil po jednej šťuke, Ceskie naozaj krásnu šťuku, za mňa sa tam určite ešte niekedy vrátime, lebo torpéda sú tam naozaj pekné.

Dnes som sa vybral strímrovať na Dunaj. Za 4 hodiny strímrovania som vyskúšal viacero strímrov a lov relatívne blízko pod hladinou aj výrazne hlbšie v stĺpci, ale bohužiaľ ani jeden záber neprišiel. Nepresvedčil som ani šťuku 57cm, čo tam kamoš minulý týždeň chytil na vobler a pustil ju naspäť do vody. Otázne je, že či tam ešte je, možno ju už niekto upiekol 🙂

• ceskie pridal/a nový príspevok

Tento rok som pstruhovanie mimoriadne flákal. Sezónu som ako vždy zatvoril na potoku, kde som dávno ako decko chytil prvého pstruha. Našťastie je to jedno z mála miest, ktoré sa nijako nezmenilo – každá jamka je stále tam, kde bola. A teraz vecne. Ryby zbierali ako besné, podobnú pstruhovačku som zažil naposledy pred 3 rokmi. Podarili sa aj dublety lipňov a dokonca potočákov. Čo sa veľkosti týka, mal som na prúte osobák PP, ktorého rozmery by mi aj tak nikto neuveril :)… hoci som použil .25ku, do polminútky od záberu mi zlomil streamrový hák. Napriek tomu krásne ukončenie pstruhovej sezóny.

• Samael napísal komentár

Pekné ryby, naozaj radosť pozerať.

• Samael pridal/a nový príspevok

Dnes som bol otestovat kanal v Petrzke, ze ci tam nejake stuky su. Zobral som muskarku aj UL vlacak a vyrazil som. Voda aj prostredie pre stuku v pohode, no bohuzial som za 3hod lovu na streamer aj vobler neskrtol o nejaku stuku. Tazko po jednej vychadzke hodnotit, ci su tam a nepostastilo sa alebo je to tam vybrate.

• ceskie napísal komentár

Su. Asi este neprisiel ich cas, ja tam mam chytene stucky 40 – 60, ale az v decembri, popri nahanani vianocnych kaprov. V cistej vode ich je aj vidiet stat, tak je to podstatne jednoduchsie.

• Samael napísal komentár

Tak asi akurat nesli alebo sa im nepacili moje nastrahy. Tam asi budu aj dost chytane miestnymi.

• ceskie pridal/a nový príspevok

Dnes som sa predsalen na 2 hodinky dostal k Dunaju 3. Netradične brali malé jalce, tak som v očakávaní aktivity aj na hlavnom toku oprášil obojručku. Lovil však len osamotený boleň, aj to v rákosí nad kaskádami. Čiže nula. Voda ide ale na muchu výborná – nízka a čistá, najlepšie obdobie v roku na Dunaji je tu. Nabudúce určite obetujem viac ako 2h a vyskúšam mreny/podustvy/jalce. Tie azda ostali pri tlaku prívlačiarov nepovšimnuté…

• Samael napísal komentár

Ten splav mi nieco hovori. Nenasiel si tam nahodou moj podberak pod nim? 🙂

• ceskie napísal komentár

Bohuzial… ale urcite niekomu urobil radost 😀 Inak ten splav je momentalne asi aj prebroditelny, keby nemam obutu gumu ale filc tak by som skusil prebehnut na druhu stranu…

• Samael napísal komentár

No ja by som tam teda neliezol 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok

Včera som sa, vybavený čelovkou, vybral na rybačku, ktorú už dlhšie nosím v hlave, že by som to chcel skúsiť, aj keď je to tak trochu mission impossible. Vybral som sa na Čiernu vodu, že skúsim po tme vystrímrovať nejakého sumca dorastenca. Kamoš mi už dávnejšie prezradil lokalitu, kde na položenú chytil sumce 80-100cm a miesto som bol už dávnejšie pozrieť, či sa tam dá aj z brehu pohádzať. Vybavený prútom aftma 7/8 s fast akciou (trochu podvíživený prút na sumce, ale tak išiel som na dorastence), šnúrou aftma 8 sink 7 a riadnym dvojháčkovým šťukovým strímrom som si vravel, že snáď to niečo vezme. Pred strímer ešte malá záťaž, aby som ho ešte rýchlejšie dostal na dno a išlo sa orať dno. Myslel som si, že bude riadna trhačka, ale nakoniec to bolo celkom ok, aj keď pri brehom som pravidelne vyberal na breh rastliny. Veru tvrdá rybačka to bola s jednoručkou a tým veľkým strímrom. Sumec sa bohužiaľ nekonal, ale nevzdávam to, určite pôjdem znova skúšať. Nejaké foto nabudúce, dúfam, že aj s rybou.

• kubistsk sa registroval na muškárenie.sk

• Samael pridal/a nový príspevok

Dnes som bol na mieste, kde minule. S vidinou, že tam musí byť nejaká väčšia šťuka. Najprv som si myslel, že som sekol nejaký konár, ale keď sa začal hýbať, tak som vedel, že tam je. 54cm, na streamer 10cm v neutrálnych farbách.

Dnes som síce nebol na rybách, ale bol som na pošte a prišiel mi „darček“ Nie je síce nový a pôvodne som mal s ním tak trochu aj iný plán, ale asi sa zamilujem.

• Samael pridal/a nový príspevok

Včera večer som skúsil ísť hore prúdom pozrieť iné miesta, kde by sa dal vytasiť muškarák a zastavil som sa pri jednom bazéne, že skúsim nejakú šťuku. Podarila sa iba taká malinká, ale žijú tam aj väčšie.

• ceskie napísal komentár

Krása, tak to má vyzerať 🙂 Plytká voda s leknami, tam to úplne smrdí šťukami…

• Samael napísal komentár

Vďaka, sú tam zaujímavé miesta, ale brodenie prúser, je tam veľa bahna. Podľa mňa sú tam aj teké miesta, kde by človek stúpil a už sa nevytiahne sám odtiaľ von. Jedine lano o strom a cez karbínu ako horolezec, ale to už je o duševné zdravie 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok

Dnes som pri potulkách so psom objavil nejaké to miesto, kde sa dá muškáriť. Brodenie hodne obriažne, veľa bahna na dne. Niekde plytko a inde hlbšie. Nakoniec som kúsok vyššie chytil šťuku cca 45cm, ale ako na potvoru mi zdechla kamera a foťák som nechal na brehu v ruksaku.

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Už sa nám to kráti, kamaráti 😀 tento rok som pstruhovaniu moc nedal, tak takto na poslednú chvíľu doháňam na obľúbenom potoku. Prvá vychádzka vo veľkej vode po dažďoch slabšia, druhá dnes už tradične septembrovo výborná.

• FeroV sa registroval na muškárenie.sk dozadu

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Dnes som bol skúšať na Dunaji č.3 na muškárku. Ryba sa nepodarila, ale bolo pekne. Potreboval by som nejakého parťáka na Dunaj.

• ceskie napísal komentár dozadu

Zdravim, Stary Dunaj je bohuzial skor na krasu… Isla ti dost velka voda (~280), ja chytavam ked je pod 235 (tento rok ale od marca pustaju velku vodu skoro stale). Bud obojruckou vyberam jamy ktore dociahnem alebo sa venujem vyslovene iba brehom (su podmyte cize maju hlbku + zhora ukryt). Vacsinou je to ale o nahodne chytenych bolenoch a ak zbieraju podustvy a su na dostrel, daju sa aj tie. Inundacia je na musak urcite stedrejsia. Ked tak napis na kontak@muskarenie.sk a mozeme nieco dohodnut, od 15teho ale menim robotu tak budem mat uz do konca roka cas max len cez vikendy…

• Samael napísal komentár dozadu

Ahoj diky za reakciu aj kontakt. Pod tym splavom v tych plytkych miestach si niekedy nieco chytil? Ja by som sa rad nieco poducil ale vlastnim iba prut aftma 6/7 a potom aftma 8, jednorucne.

• ceskie napísal komentár dozadu

Na Dunaj su to OK aftmy. V tom splave ako som spominal, ak ma clovek stastie na hejno podustiev a maju naladu, da sa zachytat. Inak je to o bolenoch, pri tak sirokej vode to chce ale vela, vela trpezlivosti… Bolene inak zvyknu lovit aj tesne nad splavom, je tam sice pomala voda cize je to tazke, ale zvykne ich tam naraz buchat aj niekolko. Odporucal by som ale ist skor o kilometer nizsie na Hornu inundaciu Dunaja v Dobrohosti. Sice tazsi pristup k vode, ale s rybami je to tam lepsie.

• Samael napísal komentár

Ahoj, este som sa ta chcel prosim opytat, ze na co chytas tie bolene na Dunaji? Davas strimre?

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Hronu v Brezne som sa venoval najmä strímrom, čo ocenili menšie PDčka. Rybiek celkovo hojne, ale rozmerovo sa podarili skôr menšie… žiadny zázrak som ale nečakal, keďže horný Hron chytávam málo. Potok na foto je Rohozná.

Liptovská všehochuť. Na Váhu bežal BigRiverRace, tak som chytil zopár lipníkov na Revúcej, podvečer ZERO na zväzovom Váhu a ďaľší deň poďho na horehronie…

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Teplo a nedeľa je kombinácia, že zaručene nebudete pri vode, ani vo vode sami. Dnes ako-tak išli aspoň podustvy. Pod Sĺňavou by sa isto podaril aj nejaký boleň, keby tomu obetujem viac ako hodinku… a keby je vo Váhu menej kúpajúcich.

• Šutr sa registroval na muškárenie.sk dozadu

• ceskie pridal/a nový príspevok dozadu

Dnes som si na hodinku odskočil pozrieť MD. V toku nič zaujímavé, tak som aspoň pozrel obľúbenú zátoku s kaporami. Práve sa kŕmili štyri kúsky. Dva sa podarili, avšak práve druhý podbehol konár a musel som za ním do vody, čím sa zvyšné dva rozplašil no a bolo dochytané…