Muškárenie na Slovensku

Rubrika práve na rybách

kaprová voda - Ľavostranný priesakový kanál dobrá rybačka
    dozadu

Dnes som vybehol len tuto za humno, ku Gabčíkovu. Pri ústí ľavostranného priesaku (alebo prameni zavlažovacích kanálov?) som po necelej hodinke skonštatoval porážku. A teraz – ísť domov s dlhým nosom, alebo skúsiť ešte niečo vymyslieť? Nakoniec som našiel kanál, ktorý bol prepchatý rybami všetkých druhov a veľkostí, bohužiaľ mi na chytanie ostala necelá trištvrte hodinka. Určite sa ale čoskoro vrátim!

pstruhová voda - Nízke Tatry dobrá rybačka
    dozadu

Konečne trošku spŕchlo, tak čo s voľným popoludním? No jedine na potok do Nízkych. Začal som neobvykle vysoko (~ 900 m.n.m.) a po hodine nymfovania bez ryby to vzdal – reku, skúsim Bešeňku alebo Jambor. Ale nedalo mi to, aby som cestou nevyskúšal ešte jednu z obľúbených jamiek položenú o nejaké tie výškové metre nižšie. Pomalšia letná voda si doslova pýtala naviazať jednu suchú a zrazu to išlo. Zdržal som sa ešte 2 hodiny a pochytal čopotákov do 30 cm čo mi hrdlo ráčilo. Zrejme vyššie k prameňom je potok kvôli dlhým zimám skutočne na pstruhy skúpy. Revúcu som dnes len pozdravil z brehu – kvôli suchám terazky nereve, skôr tak šepká…

• Cecil pridal/a nový príspevok:
    dozadu

Dnes išli pekne lipne. No popri nich som bol nútený polhodinu behať po Turci za prerastenou mrenou. 🤣

• ceskie napísal komentár dozadu

Veľmi pekný hrúzik, podľa kameňov tipujem, že skočila v meste?

Presne tak.

• Sion napísal komentár dozadu

Musela riadne zasičať na tom suchom, teplom kameni…

• Cecil napísal komentár dozadu

Bolo 7:00 ráno pri teplote 11 C. Myslím, že fotku zvládla bez ujmy.

kaprová voda - Rudava dobrá rybačka
    dozadu

Dnes som sa tešil najmä na počasie – konečne na rybách, a teplota nezačína trojkou! V Rudave ma však prekvapilo extrémne málo vody (viď. porovnanie s jarným stavom). Málo vody však nebol problém, keďže v riečke je aj málo rýb, ba dum tss 🤠 posušil som asi hodinku a pol, keďže som vybehol až nad Studienku, žiadne obre sa nechytili, ale aj tak som si to v polotieni záhoráckych borovíc užil.

kaprová voda - Slatina dobrá rybačka
    dozadu

V Brezne včera padlo 25 mm zrážok, ale veď to aj minule na Kysuci a voda bola dobrá, tak aj Hronu trochu prifarbenia neuškodí 🤠 ibaže by áno. Po hodinke streamrovania v Medzibrode som to vzdal a šibol si to prvýkrát skúsiť Slatinu. Teplota vzduchu 32°C, voda oveľa chladnejšia nebola… krásna riečka, jalcov na maderu, bohužiaľ iba jalcov a aj tým sa z vody moc nechcelo – v tom teple im to nemám za zlé. Stretol som aj človeka obyčajného, ako v tôni lapá pomocou lieskového prúta, čo ma prekvapilo, úplne stratil plachosť – aj keď ma zbadal, pokojne chytal ďalej. Mám dosť v tomto teple, je čas sa venovať aj iným vodným športom…

lipňová voda - Bystrica (Kysuce) dobrá rybačka
    dozadu

Nikdy som na Kysuciach nechytal, ale po včerajšom daždi som si povedal – buď dnes bude voda ideálne prifarbená, alebo úplne kalná a zbehnem na Rajčianku. Po príchode k vode (Krásno nad Kysucou) ma čakala Kysuca ešte čistá – dažďová voda (mimochodom, ideálne prifarebná) z Makova dorazila až pred obedom. Zabrodil som pod ústim Bystrice do Kysuce (K) a po chvíľke vybehol už proti prúdu do Bystrice (CHaP Li). Srdce mi zaplesalo, keď som nad ústim zbadal to, čo som z ďialky považoval za lipne. Chyba! Bystrica je priam zamorená podustvami. Prenádherná horská rieka so všetkým, čo k tomu patrí – veľké okruhliaky, balvany, pereje, brehy zatienené jelšovými kríkmi… a všade iba tisícky podustiev. Za ~5h lovu na úsekoch od CHaP Li až po pstruhovku sa mi iná ryba ako podustva nepodarila. Dokonca, bol som si zabehať proti prúdu a aj pstruhový úsek je plný podustiev. Ale možno môj lipňový neúspech môžem pripísať aj extrémnemu teplu a mojej nešikovnosti…

• Samael napísal komentár dozadu

Kysuca je neskutočne premorená podustvou. Všade podustva. Na CHaPku kaprovom sa mi podarila mrena, ale nižšie bola tiež len samá podustva. Od miestneho týpka som počul, že vraj tam je aj nejaký lipeň a potočák, ale asi tam toho moc nebude. Jedného malého potočáčika som tam minulý rok chytil na mokrú muchu, ale inak podustva a jalec. Inak ale pekná rieka naozaj.

• ceskie napísal komentár dozadu

Na tom K CHaPku sa budem musieť ešte zastaviť. Kysuca má dosť P a Li prítokov, aby sa dolu nahromadilo pár jej tajomstiev… a áno, tá Bystrica je krásna rieka, taká „Belá z Kysúc“

• HJIIKOOYUU sa registroval na muškárenie.sk dozadu
    dozadu

Ešte na diaľnici pred TT som nebol rozhodnutý – pokračovať rovno smer ZA/Kysuca, alebo odbočiť a po 3 rokoch skúsiť druhýkrát Turiec? Nakoniec som dal prednosť čistokrvnej Li vode. Koniec koncov, práve na jednom z prítokov Turca som pred vyše 20 rokmi skúšal potajme oklamať prvého potočáka – lieskovým prútom s kúskom silonu a suchou podenkou na jeho konci. Rybačka v meste ma neláka, zabrodil som teda zhruba v strede revíru, medzi dedinami. Nádherná divočina – žiadna cesta a autá, len ticho a stopy medveďa. Rieka do biela rozkvitnutá tak, ako to len Turiec dokáže… ale na rybu skúpa. Po hodine a pol som už vybrodil a šiel predsalen skúsiť mesto, keď som v diaľke zbadal zazbierať. Naviazal som jednu suchú a zakrátko zdolal jalčiska na fotke. Zdržal som sa ešte, za vytrvalosť mi Turiec ukázal ešte dvoch lipníkov a stačilo. V meste to už bola iná pesnička, priamo pod MVE šiel lipeň za lipňom, poniže už skôr podustva, jalec, dokonca nosáľ. Posledná ryba 13.30, keď som okolo 15tej podsekol lipňa, pochopil som – apatia, na dnes stačilo.

• Cecil napísal komentár dozadu

Nestihol som ti odpovedať. Chcel som ti navrhnúť, že ťa môžem niekedy sprevádzať po Turci. Tie PP sú pyšná nasada. Ked sa znovu rozhodneš prísť, tak daj info. Je to moja domovská voda.

• ceskie napísal komentár dozadu

Ďakujem veľmi pekne, určite sa túto sezónu ešte vrátim, určite sa ozvem 🙂

• goldo napísal komentár dozadu

Tiež plánujem ísť tento týždeň na Turiec. V stredu mám v pláne vybehnúť tiež niekde medzi dediny. Nečakám veľa rýb, skôr mi ide o to prejsť nový úsek rieky.

• Cecil pridal/a nový príspevok:
    dozadu

Rad by som sa opäť podelil o pár pekných chvíľ pri vode.

• ceskie napísal komentár dozadu

Prekrásne potočáky! Ja aj tuším, čo to je za revír – a viem, že to nie je ľahká voda – takže super motivácia 🙂 ale pozerám, že prvý a druhý majú akosi obkúsanú chvostovú plutvu – takže buď riadne odrastená násada, alebo mali ťažké detstvo v potoku?

Ja som jelito, až teraz pozerám, že veď si rovno uviedol „Turiec“ 😀 tiež som tam dnes bol 🙂

kaprová voda - Dunaj č. 3 – pravostranný priesakový kanál dobrá rybačka
    dozadu

Krátky report z posledných vychádzok. Váh pri TT, podustvám šibe a skáču na streamer. Dunaj už je takmer OK, ale ešte to nie je ono. Tak som dnes skúsil na chvíľku priesaky. V čistej vode a letnom teple to bolo ťažké. Objavil som pár kaprov ~10 kg, s nimi som to ani neskúšal. Náladu mi zachránilo pár jalcov na sucho a hromada ostriežov do 23 cm.

kaprová voda dobrá rybačka
    dozadu

Tento víkend som plánoval zopakovať – už lepšie vybavený – vychádzku na potok. Po príchode k vode ma však obaril už len pohľad z mosta… vyplavené uhynuté hrenebačky, plosky, ostrieže, kde-tu potočák. Vypustenie akéhosi kalu v kombinácií s nízkym letným stavom nedalo rybám šancu. Ďakujem RS Trnava ktorí išli úhyn hneď riešiť.

kaprová voda dobrá rybačka
    dozadu

Dnes bolo také teplo, že auto bolo po chytačke predohriate na 60°C a keby už nebolo vody v potoku málo, tak ju všetku vypijem. Ale Ivčo ma slovami „a to je ten kumšt, popracovať s tou šnúrou a nymfou tak, aby bol záber… postaviť sa s francúzom a chytať na “hitlera”, to sa naučí každý trtko“ vyprovokoval k vychádzke na zarastený kaprový potok, naviac krátko po otvorení prívlačovej sezóny. Zázraky sa však nekonali, z podupanej vody som vytiahol zopár hrúzikov, jeden čopoták sa mi strepal a vychádzku ukončil vysušený krajší jalček. Ale dobre bolo, chcel som chytať hodinku, zdržal som sa skoro tri.

lipňová voda - Váh č. 18 C dobrá rybačka
    dozadu

Keď už máme Li vody otvorené, zastavil som sa po roku na Jamboráku, či som to tam ešte nezabudol. Do vody som vliezol o 11.00 a prekvapivo, od prahu po energolávku sme boli do obeda iba dvaja muškári. Vydržal som do 15tej, podarilo sa zopár domácich PP a mnoho PD. Väčšinu rýb som však vyvláčil na streamer, vďaka čomu mi deň spestrili aj zubáč (~50) a šťuka (~65). Chvíľu som ešte posušil na obľúbenom potoku a večer prišiel domov veľmi unavený z práce 🤭

dozadu

Dnes som mal cestu okolo, tak som sa zas zastavil PT poťahať, spolu so Samom. Poviazal som nejaké podustvové tutovky, ale vybrali si red tag a nič iné, moje krásne podustvomuchy ostali ohrdnuté :S celkovo ale dosť fučalo a iná ryba sa neukazovala. Nabudúce pôjdem zrejme už o číslo vyššie.

• Pažo sa registroval na muškárenie.sk dozadu
  • Majeno92 pridal/a nový príspevok:
    kaprová voda - Váh č.6 dobrá rybačka
    dozadu

Ja pridávam tiež foto z dnešnej výpravy na „novom neochytanom“ mieste 😂 . Veľkú zásluhu na tejto podustve má Ceskie, za čo naozaj úprimne ďakujem. Mne sa viac ako jedna nepodarila a to som bol bez snahy chytiť čokoľvek iné 😄 mám sa veru čo učiť.

dozadu

Dnes 3 hodinky na slniečku vo Váhu. Akokoľvek som sa snažil, iná ryba ako podustva ~45 nešla. Ale aj tak som rád, sú dni, keď aj tie nemajú náladu a viac menej len parkujú. A úplne na náhodu som vo vode stretol Maja 🙂

• Majeno92 napísal komentár dozadu

Veru krásny deň. Tak som si chodil prstom po mape, reku že objavím nejaké pekné miesto. Široko ďaleko jeden rybár aj to Radko. Bolo to milé stretnutie a teším sa že je ten Váh taký malý.

dozadu

Veľkej ryby sa mi zachcelo, tak poďho tam, kde je Váh väčší, čiže na dolniaky. Po príchode aktivita rýb na pohľad nulová, tak som len okom zavadil o #6ku, vyviazal si tradične #4 a šiel obťažovať podustvy. Prvé potrasenie prišlo až po 20 minútach. A bolo to hovado. Na jeseň sa mi strepala PD cez 60 a táto bola rozmerovo totožná – asi nejaké hejno, ktoré odmieta pomrieť na starobu a len žerie a rastie. Vôbec prvýkrát som sa bál, či vydrží prút. Hoci sa mi PD po pár minútach vzdala, nedokázal som ju v rýchlej vode dostať na dosah podberáku a strepala sa… potom sa podarila chytiť ešte takáto prapodivná fajta pleskáčov, možno niekto napíšete, čo boli zač. Ďaľšia vychádzka smerovala dnes na potok, avšak ten bol po 10 mm zrážok beznádejne kalný…

pstruhová voda - Revúca dobrá rybačka
    dozadu

Revúca dnes už poaprílovo prechytaná, podupaná – stretol som desiatky rybárov. Napriek tomu sa mi podarilo nájsť (dnes) neprechytaný úsek, kde ma veľmi príjemne prekvapil podiel PP voči PD. Čosi som aj vysušil, do toho krásne počasie… takže, aj keď je to zlé, je to vlastne dobré 🙂

• Jaro changed their profile picture dozadu