Muškárenie na Slovensku

• Samael pridal/a nový príspevok:
    kaprová voda - Riečny dobrá rybačka
    dozadu

Pridám ešte jednu fotečku, kde som aj ja 🙂 Ryba to bolo krásna. Tá druhá bola ešte kúsok vypapkanejšia, ale tá sa v rukách nefotila.

• Samael pridal/a nový príspevok:
    kaprová voda - Riečny dobrá rybačka
    dozadu

Dnes to klaplo. Okrem zopár malých mrien, takéto dve rakety na prúte. Bez šance udržať prút iba jednou rukou, to je iná sila. Alpen nymph #4 a 0,14mm mono. Toto je jeden z muškarskych orgačov😀 Ďakujem Sv. Peter.

• ceskie napísal komentár dozadu

Nádherné, zdravé ryby, ako z učebnice… gratulujem. Tuším sa na rieke tými extrémnymi teplotami čo boli skutočne pohli ľady 🤠 také mreny si tam veru nepamatám od… nikdy 😀

• Samael napísal komentár dozadu

Ďakujem, no v sobotu to klaplo. Najprv len také malé mrenky, ale tušil som, že tam niekde budú zašité aj veľké. Tak som tam dal riadnu gulu 4,6mm a hajde do nich 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Nejaké fotky z posledných vychádzok na Váh. Minule mi Sv. Peter zoslal aj bodkovaného fešáka.

Dnes to bolo na Váhu fajn, testol som nový prút, ale podustvy vôbec nechceli spolupracovať, ale nakoniec krásna mrena, plotica lesklá a jeden jalec.

• ceskie napísal komentár dozadu

Druhovo pestré, ta plotička musela potešiť 🙂

• Samael napísal komentár dozadu

Veľmi pekne bojovala, ale viac ma potešila tá mrena, bola krásna 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Niečo z víkendu, Váh začal ísť kakavkový, skúšal som nejakú mrenu lapnúť, ale nepodarilo sa, tak iba dve podustvy. Videl som zaloviť bolene, tak som zobral druhý prút, dal strímer, ktorý málokedy sklame a išiel som po nich. Jeden menší to vzal na rozhraní prúdu a takej tíšinky pri podomletom brehu, jeden sa zle sekol a jeden mi spadol, ten najväčší z nich to vzal v silnom prúde a ten záber, to je rana do šnúry, tie ich zábery, to ma nikdy neprestane baviť. Potom som previazal na iný strímer a ešte jeden jalček mal chuť.

• ceskie napísal komentár dozadu

Veľmi pekne si zachytal nové miesto

• Samael napísal komentár dozadu

Ďakujem Radko, bol som zas pre nejakú zmenu niečo nové spoznať, očekovať terén a ako sa dá brodiť. Niečo sa podarilo.

• Samael changed their profile picture dozadu
  • Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Včera to bolo hlavne o tom, aby si mladas potahal ryby. Vyslo to na jednotku. Ja som si tiez nejaku potiahol😁 Dnes boli v hlavnej ulohe nymfy a 0,18 FC. Parádne boje, podustva je proste skvelá, bojovná ryba. Na konci výletu nás prekvapil Ceskie, keď dobehol, vytasil prút a išiel na ne.

• ceskie napísal komentár dozadu

Az take akcne to zas nebolo, ale pravda, uz bez vytahovania auta zo strku 😂 som rad ze ste potahali 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Dnes po strasne dlhej dobe na rybach s Ceskiem. Najprv som sa trapil so strimrami, ale nechceli ich, tak som trochu poswingoval nymfy. Scierra SRX V2 10ft #6 dostavala od nich slusnu nakladacku. Radko vdaka za pozvanie, rad som ta videl, bola to pekna rybacka.

Ahojte, pridám aj ja jeden príspevok. Od piatka do nedele som bol viackrát na ryby. V piatok síce neplánovane, ale rieka mi dala krásny darček. Keďže som nenymfoval, tak to bolo prekvapenie, ale muchu mi zobralo torpédo cez 60cm v prúde a slušne prevetralo kolečko. Pekný zážitok, zase raz o5 pocit riadnej ryby na muškárskom prúte. Rýchla foto a išla s5 do svojej domoviny. Padol ešte nejaký jalec a malý boleník si morkú muchu zmýlil s poterom, ale tieto ryby som ani nefotil, iba odhákol a pustil.

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Dnes som bol pozrieť moju obľúbenú dolniacku rieku a veru kalné vody začínajú ožívať. Podarilo sa viac rybiek, ale fotku som dal iba jednu, rybičky pustené. Mokrá mucha, prút aftma 4.

Na #4ku to musel byt pekny zaciatok na MD 🙂

• Samael napísal komentár dozadu

Čau, no na moje pomery taký prútik, ale tak zjemňujem aj ja. Tie 4 kúsky som si užil, ale hádzať s tou 4kou na tej otvorenej vode a keď ešte zafúka, je to iné ako hádzať so 6kou 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Po niekoľkých skúškach na Dunaji, keď som sa snažil lapiť povästné jalčiská, čo sa mi nepodarilo, dnes konečne ohnutý prút. Jedna ryba sa vypla a jedna 40plus skončila v podberáku. Ryby som sa ani nedotkol, fotka v podberáku, hák von a šup s ňou s5.

Jedna hlavatečka z decembra. Túto sa podarilo chytiť už keď sa ráno rozvidnelo, tak som si ju mohol pekne aj obzrieť 🙂 Ešte som chcel ísť doraziť posledné dve vychádzky, čo mi ostali, ale voda je vysoko a veľmi kalná, takže sa nedá – tento rok je to ende.

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Ahojte, pridám nejaké foto z posledného lovu na Váhu. Bola už riadna zima, ale bolo tam krásne. Aj tá jedna ryby potešila a jedna spadla.

Cez víkend sa konal o5 hon na hlavátky. Teraz to však bolo výrazne drsnejšie ako minule, lebo ráno -5 stupňov vonku – čistenie očiek od ľadu a rozmrazovanie navijáku, proste chuťovečka 🙂 Včera ráno budíček o 3:30, po šiestej už na vode na overenom mieste, no ráno to neklaplo, tak doobeda oddych a poobede na prieskum nového miesta – kvôli prieskumu terénu brodením, cez deň to nešlo. Večer už po tme brodenie na preskúmanom mieste a chytačka. Jedna spadla z háčika bez protihrotu, no druhá skončila v podberáku. cca 65cm pekne stavaná, krásna ryba. Tento rok už iba chytiť väčšiu 🙂

• ceskie napísal komentár dozadu

Krása, tak si unavil šťastie, ale o tom to vlastne je, keď už ostatné máš zvládnuté, len skúšať 😉

• Samael napísal komentár dozadu

Vďaka, no bol to vydretý úlovok, ale bol 🙂 Ono to bolo aj tým, že som pochodil aj miesta, kde som ešte nebrodil, takže aj spoznávačka terénu. Nabudúce to už bude viacmenej na istotu, čo sa týka brodenia.

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Konečne v teple domova, je to úžasný pocit po jednom a pol dni rybačky na Hrone😁 Riadna rybačka s muškarskym náčiním a slušnými strimrami – zajtra volám masérke😀 Ryba sa bohužial nepodarila, ale tak hlavátky nežerú každý deô, no bolo pekne a dobrá spoločnosť. Next time, maybe with fish.
    Veľké poďakovanie patrí kamošovi Matúšovi 🙂

• Scorpio napísal komentár dozadu

Nevadí, že nebyla ryba. Jestli jsi prožil fajn den u vody, tak je to taky dobrý. Poslední roky se chodím k vodě spíš projít a odpočinout si. Pěkná ryba k tomu je bonus.

• Samael napísal komentár dozadu

Jasné, však my to zlomíme do konca roka za tých 10 možných vychádzok 🙂 Je to tak ako píšeš, boli sme síce dobre zmordovaní ale bolo fakt pekne a aspoň viem, že som bol na rybách 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Po dlhšej rybárskej odmlke, som sa cez víkend vybral na dva dni na Váh do ZA. Dva dni strímrovania, boli trochu morda, ale aspoň viem, že som do toho dal všetko 🙂 Prvý deň mi to na strímer vôbec nešlo, miesta, kde v lete boli zábery aj ryby, boli úplne bez odozvy. Druhý deň som to skúsil znova, no prišiel iba malý sklepaný dúhak, tak som sa poobede presťahoval vyššie. Už ma bolela ruka od hádzania, tak som vybral switch a práskal to oboma rukami cez hlavu. Voľba to bola dobrá, lebo ruka si oddýchla a chytil som dva dúhaky, nie moc veľké, ale potešili a malého bodkáča, ktorého som nefotil. Pekná voda, počasie prialo, škoda, že väčšia ryba neprišla

Bral jsi toho prvního?

• Samael napísal komentár dozadu

Nebral som ich, dúhaky tam sypú a potočákov je tam málo, pustil som ich s5. Ja ryby neberiem, ale keby sa bol zavesil nejaký väčší, tak by som ho zobral tatkovi, lebo on má rád ryby na pekáči 🙂

• Scorpio napísal komentár dozadu

Ten první je hodně nízký. Jestli je z klecového chovu, mohl by být napadený malou tesemnicí. Dostává se do nich skrze drobné korýše jako jsou perloočky apod. Když rybu kucháš, můžeš jich mít plnou břišní dutinu. Ryby jsou pak takto nízké nedoživené.

Jinak voda vypadá dobře. Hned bych šel s tebou. Kopce na dohled, široká řeka, co chtít víc.

• Samael napísal komentár dozadu

Tak ďaleko moje vedomosti o rybách nesiahajú, takže neviem. Revír je to fakt pekný, krásna voda, krásne prostredie, no trochu som bol sklamaný, že na fakt tutových miestach žiadna odozva od rýb. V lete som na niektorých týchto miestach mal zábery, ale tak možno je to aj obdobím alebo proste iba nešli.

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

Dnes na Dunaji to bolo o5 o jednej rybe. Podustva zobrala streamer. Ryby sa dnes ukazovali minimálne. Mrzí ma, že jeden člen z FB skupiny, čo bol so mnou nechytil rybu, ale som rád, že prišiel, aj keď nakoniec som zmenil miesto chytačky, lebo to nejak časovo nevychádzalo napasovať sa spoločne ísť na Maďare. Boleňom sa moc nechcelo a na dne to je na peknú trhačku – na tom treba ešte hodne popracovať, ísť s nabitou krabičkou a potlačiť ľúbostný vzťah k svojím strímrom, lebo nie všetky sa podarí vyprostiť 😁

Dnes o5 na riečnom mori, včera so synom, kde chytal hlavne on a dnes ja sám na loďke. Dážď, ktorý bol pri príjazde na vodu, po dopádlovaní na prvé miesto ustal a podmienky v člne boli fajn. Na Dunaji ako väčšinou, neľahko, no nakoniec to stálo za námahu. Dosť farebný ide Dunaj a stále dosť veľký, takže to tam nie je úplne sranda s muškárkou. Párkrát som sa premiestnil a na jednom vytipovanom mieste mi to zobral krásny slovenský tarpón. Rána do prútu pri sťahovaní strímra bola impozantná ako väčšinou od týchto strieborných torpéd. Bolo to dnes o jednej rybe, ale na Dunaji sú dni, keď aj jedna ryba je úspech. Pláva ďalej.

• ceskie napísal komentár dozadu

Pri tom tlaku vláčkarov sú už riadne vyškolené… a aj sa čo to pojedlo. Pekná rybka 🙂

• Samael napísal komentár dozadu

Tak to áno, vláčkari to tam výdatne bombardujú. Budem musieť skúsiť na muchy, že aká bude odozva, len sa mi nechce viazať muchy 🙂

• Samael pridal/a nový príspevok dozadu

V sobotu ráno som vyrazil pozrieť rodičov do ZA a zachytať si na lipňovom úseku Váhu. Bol som pozrieť aj v sobotu aj nedeľu. V sobotu sa podarili dva malé potočáky, ale nefotil som ich, mal som malý strímrik a večerom som chytil jedného zubáčika. Nešiel som moc na dno, ale ryby to moc takto nebrali. V nedeľu som tam dal porápavú šnúru sink5 a používal som strímre s dosť veľkým tungstemom, aby som to dostal ku dnu. Jeden slušnejší dúhak mi to vzal v silnom prúde, 5 minút som ho v tom prúde držal na palici, ale sklepal sa mi už v malej vode, ako som ho chcel podobrať – čo už narobím. Potom o kus nižšie som mal ďalší záber na do protipohybu ako som rýchlo sťahoval strímer – nevydržal vlasec 0.18, nadával som ako pohan a previazal som to na 0.26. Kúsok nižšie som sekol niečo hodne veľké, asi veľkú mrenu alebo hlaváku, vyrazila ako blázon šikmo cez Váh na druhú stranu do silného prúdu, nemal som šancu ju zastaviť ani otočiť so sedmičkou prútom, potom zapla nitro a zatiahla na dno niekde za balvan a konec – ako som sa ju snažil dostať von, tak sa pretrhol alebo prerezal vlasec. Potom už nič, až hodne nízko som chytil jednu krásnu podustvu, nechala sa zlákať na swingovaný čierny woolly bugger. Tak nula to nakoniec nebola a skúsenosť veľká.

Dnes ráno som nedokázal vstať tak skoro, aby som vyrazil niekde ďalej, tak som sa išiel vyvenčiť iba kúsok na Dunaj. Na mokré muchy to dnes moc nebolo, lebo bol prikalený. Poskúšal som to, ale ryby sa ukazovali veľmi málo. Potom som naviazal strímer, ale ani ten nepriniesol úspech. Voda ešte dosť veľká, ale už ako tak chytatelná. Ešte som zvažoval, že prebrodím na ostrov, ale voda dosť veľká a už bolo také horko, že som tam nechcel umrieť, tak dnes radšej nič – počkám, kým ešte klesne voda. Bohužiaľ dnes o5 vychádzka bez ryby, ale nebol som sám, ani vláčkari na loďkách nemali nejak šťastie.